24 Ağustos 2014 Pazar

  • #Masal. Masal dinleyerek büyüdüm dersem,abartı olur.Fakat her çocuk gibi masal dinlemeyi çok seviyordum.Bana göre ben çocukken dinlediğim masalları anlatanlar arasında en iyi masalcı anneannemdi.Herzaman anlatmazdı; ben ve kardeşlerim israr etmişsek ve oturduğu minderin etrafında sıralanıp onun ışık saçan mavi gözlerine gözlerimizi dikmişsek, bize kıyamaz huzur yansıtan sesiyle başlardı anlatmaya.
    İlk olarak tepegöz, Hansel ve Gretel, bezelye tanesi nin zazaca versiyonunu anneannemden dinledim. Öyle güzel anlatırdıki, ben zihnimde masalın kahramanlarını betimler;tepegözün çirkin görüntüsünü,etrafına saldığı korkuyu, Hansel ve Gretel'in (Alik ile Fatik in) ıssız ve karanlık ormandaki yürüken hissettikleri korkuyu ve çaresizliği , hissederdim. Prensesisn güzeliği asaleti gelirdi gözlerimin önüne.

Anneanemin ruhu şad, mekanı cennet olsun. Benim için en iyi masal anlatıcıydı sevgili anneannem.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder